tisdag 24 mars 2009

Sista IKT

Okej, dags för lite spontanbloggande här.
Jag vet ärligt talat inte om jag glömt något. Det känns i alla fall inte som om jag kunde ha engagerat mig mer i den här kursen även om jag så sträckt ut mig både på längden och bredden - and that wouldn't be pretty. :P

Sen huruvida mina blogginlägg haft något läsvärde för någon vet jag inte riktigt, kommentarerna har inte haglat direkt tätt, men personligen känner jag mig nöjd med det jag skrivit och står för det. Så det känns bra.

Vill tacka Lennarth för en lärorik kurs. Rent tekniskt känns det inte som om jag har utvecklat mitt sätt att lära mig speciellt i och med den här kursen, jag känner mig redan ganska hardcore i den pluggstil Östrabo stöpte mig i, på gott och ont.
Jag har däremot lärt mig en massa nya saker om lärande som jag tidigare kanske funderat över emellanåt, men inte kunnat sätta namn på. Det kan jag nu och det känns väldigt berikande.

Roligast var nog spelanalysen (jag älskar Sims, det är bara så) och det seminariet var rent ut sagt skitkul.
Sen tycker jag om mitt PLE. Tror jag ska peta in den bilden i min portfolio någonstans, jag tror jag har en sektion kallad "experiment" där den kan hamna. Gillar både innehållet och det grafiska hos min PLE-bild. Det känns gött.

Det har varit intressant att köra med en blandad klass. DIG07 har ju krympt en aning sedan starten och det känns som om många i klassen mer eller mindre funnit sig i sina "roller" i klassen vid det här laget. Därför var det kul att få in lite nytt folk som kunde röra om grytan med nya åsikter.
Dock ett litet minus för att det ibland kändes som om vi 07:or fick repetera en del saker. Speciellt i början av kursen kändes det som om det var ett stort kunskapsglapp mellan årskurserna, men jag tycker det jämnade ut sig mer och mer, vilket var skönt. När vi väl kommit förbi "Buhu, vi förstår inte Lennarth!"-biten så blev allting mycket lugnare.

Personligen tror jag att jag blivit riktigt förtjust i den här friare typen av lärande. Jag gillar att ha en lärare som inte slår en på fingrarna bara för att man ibland kanske tycker/tänker annorlunda.
Jag tror jag tar till mig informationen lättare och faktiskt omsätter den snarare än att lära in den utantill och sen glömma den lika fort igen.
(För tro mig, den varianten kan jag var bra på också. De som någon gång haft fysik-, biologi-, matte- och kemitenta på en och samma vecka vet vad jag talar om.) x)

Så slutligen vill jag återigen tacka för en bra kurs. Tack Lennarth, tack klassen, tack DIG08 och... tack till mamma, pappa, gud, grannens katt och... Nej, vänta lite, det var ju inte Oscarsgalan det här. Sorry. ;P

This blog lives to see another day! Ses i nästa kurs!

2 kommentarer:

RealGobi sa...

Va fan har gud gjort? Va ja sjuk när han kom eller?

\m/ sa...

Va? x)