fredag 13 mars 2009

Jaha

Då har man varit sjuk också. Fortfarande smått skakig och otroligt trött efter att ha fallit på knä inför toalettguden tre gånger föregående natt. Så roligt. Inte.
Nu vill jag helst förbli frisk resten av det här året. Tack.

Missade seminariet som följd och vet inte riktigt vad jag ska skriva här om det. Jag har hört olika versioner om hur det gick och det vanligaste jag hört är "Det var skitmånga som valde DisCo!" och "Många hade samma som vi så det blev mest tjatigt."
Typ. Jag försöker inte vara ordagrann här.
Låter inte allt för roligt dock.

Jag hörde från min egen grupp att de inte tyckte redovisningen gick så värst bra. Det var ju tråkigt.
Jag stod på standby för att redovisa dagarna innan eftersom jag ju brukar få axla redovisningsmanteln. Vi hade dock en diskussion kring detta i gruppen sedan Andrea läst min blogg (antar jag ;) och därför menade att det kunde vara bra om någon annan än jag redovisade.
Hon sa även att meningen med att redovisa är ju för att lära sig att successivt bli bättre, vilket jag tycker var mycket klokt av henne. Man lär sig ingenting själv på att skicka fram någon annan att redovisa. Ligger mycket i det.

Visserligen har jag full förståelse för varför en grupp av lagom motvilliga redovisare väljer att skicka fram mig för att göra jobbet. Jag får ofta höra att jag verkar helt oberörd av att stå där framme, vilket ju är en bra sak.
(Riktigt så oberörd är jag inte. Iaf inte när jag ska redovisa och har den sortens press på mig. Det är roligare att stå framför folk när man inte måste tänka på att göra bra ifrån sig med tanke på framtida betyg, om vi säger så.) ;)

Hur som helst så hoppas jag att gänget i alla fall fick ut någonting av att redovisa. Jag kan inte låta bli att känna ett slags dåligt samvete över att jag inte var där och mentalt kunde hjälpa till – även om jag inte hade redovisat.
Men, men... Nästa gång jag planerar att bli magsjuk ska jag inte bli det när vi har seminarium på G. (Det där var ironi, gott folk. Låt mig bara påpeka detta.) XP

Nästa vecka händer visst något som jag måste erkänna att jag inte alls har koll på. Dock verkar det som om vi ska snacka ihop oss om det typ imorgon. Får väl se vad som händer. Nu ska jag gå och sova lite till så att jag hinner bli helt bra till på måndag.

Inga kommentarer: