lördag 28 februari 2009

ZOMG WTF!?!?!?!

Ungefär som titeln på detta inlägg reagerade jag idag när jag loggade in (för ca 2 minuter sedan) på "Min Sida" (trots att det faktiskt är flera stycken sidor) på HV.
Det första som slår mig: Den är inte blå. Den är GRÄSLIGT gulgrön! Där finns en varningsskylt för något. Ligger sidan nere? Har jag loggats in fel? Har jag slängts ut av systemet? Vad faaan händer???

Efter att ha lugnat mig i några sekunder ser jag nu att det är en ny design.

Ny design.

Ja.

Just det.

...

Hur fan tänkte någon (om någon tänkte alls) när man valde den där spygröna färgen!? Gah! Ge mig tillbaka det HV-blåa! Det här ser ju sjukt ut!!!

Och startsidan innehåller inte längre några snabbt åtkomliga menyer, som ger översikt över läget. Jag hoppas till gudarna att de kommer tillbaka för det här... Det är ju bara så mycket sämre, även om sidomenyn ser i viss mån bättre ut än tidigare. Typ.
Näe... Det här gillade jag inte! Nog för att den gamla versionen haltade, men den blev man ju i alla fall inte illamående av att titta på. Är det så man vill välkomna nya studenter till HV, med en studentsida som ser ut som kräk? Ja, smart IT-avdelningen!

Varför får den inte vara HV-blå längre? Vaaaarför? Jag fattar ärligt talat inte meningen med att skilja på HV som högskola med den blåa färgen och studenterna med denna gräsliga gulgröna färg, som ju redan finns på hemsidan (där jag ärligt talat hoppades att den skulle stanna). Det är ju som att säga att vi studenter inte hör till HV alls. Vi ska ha en egen färg. En ful färg. För det är vad HV tycker att vi förtjänar? Blä. O____O

Ännu en övergång i stil med Neverlost till Foreverlost, eller nej, ursäkta, jag menar Kronox?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det jag tänkte skriva var iaf i stil med:

Det är nog inte så farligt, det är ju bara att...
*loggar in*
se... dom.. hemska.
*kräkreflex*