fredag 27 februari 2009

Wikipedia ftw!

Nu har jag Googlat LMS och hamnade helt oväntat (!!!) på Wikipedia, som försåg mig med en utomordentlig förklaring på vad ett LMS är. Jag insåg till och med att jag faktiskt använt ett sådant - First Class - när jag läste en kurs på distans från Kristianstad.
Jäpp, det stämmer väl överens med ett LMS, men DisCo? Haha, vilket skämt! DisCo förser en med filer, men vad har man för möjlighet att interagera, påverka?

Ingen.

Haha.

Därtill måste sägas att jag hatade First Class större delen av min tid hos Kristianstad, det var mycket osmidigt och svårt att fatta samt att lärarnas allsmäktiga närvaro svävade över oss studenter som hökar, men det gav mycket större möjlighet till interaktion än vad DisCo gör.
Gränssnittsmässigt är DisCo en dröm i jämförelse dock. (Det säger väl inte lite?)

Inga kommentarer: