fredag 28 maj 2010

Väck mig när det är över?

Igår var en "intressant" dag.

Skriva uppsats hela natten, skicka in kvart i åtta, sminka sig och åka in till stan. Klippning klockan 10. Blev mycket bra. Inte klippt mig på ett år, tror jag.
Sen till biblioteket för att hämta en bok som jag väntat på i två månader.
Kolla alternativ till examenspresent på Torp, kolla födelsedagspresent, kolla skor, kolla annat...
Äntligen hemma och får sova klockan fyra. Efter 30+ vakna timmar.

Idag vaknade jag med den värsta migrän jag någonsin haft i hela mitt liv. Känner mig som om jag blivit misshandlad fysiskt och psykiskt och som om det är en brakförkylning på gång, men det kan ju vara trötthet helt enkelt.

Imorgon är det examensmiddag. Jag hoppas jag orkar gå. Mycket osäkert just nu dock, men det vore tråkigt att inte kunna gå.

Ska börjar förbereda opponering och redovisning på söndag. Inte en dag eller minut tidigare. Under nuvarande omständigheter är jag glad om jag orkar stå upp på redovisningen och får sagt något sammanhängande.

Den som tycker det är helt normalt får gärna testa att genomgå dagens migrän. Den var något alldeles extra. Helt i en klass för sig själv med illamående, ljuskänslighet, haloeffekter och dödsångest... Nu är det mest bara som vanlig huvudvärk förutom att det inte går över helt. Häääärligt fredagsmys.

Inga kommentarer: