tisdag 18 maj 2010

Le sigh...

Att komma på: "Jo, just det, jag ska nog ha ett stycke om memory overload också!" och tänka att "Jo, men det har vi haft föreläsningar om så det måste stå i någon av kursböckerna!" var inte en god idé...

Jag har spenderat 2 timmar med att LETA efter rätt kursbok! Bara för att komma fram till att det inte alls stod i någon kursbok!
Det stod däremot i en PowerPoint-presentation från en föreläsning från förra året - och den tog det mig väl kanske en halvtimme att hitta. Men fanns där någon källa till var läraren fått sin info ifrån? Nej.
Så då börjar jag googla och rota i HVs databaser (vissa av dem är så sorgligt svårsökta jämfört med Google att man nästan vill gråta).
Och det har jag nog gjort i 2-3 timmar utan att hitta ett skvatt som går att använda. Ett tag började jag tro att herr Lärare hittat på allting, men nu, äntligen har jag hittat den. Den perfekta källan. Sån lättnad.

Men blääääää så mycket extra jobb det blev bara för det. Ja, ja. Suck. Vidare...

Inga kommentarer: