onsdag 5 maj 2010

High tech

Hade stora dator-meck-dagen igår. Att plocka bort kylaren från processorn och sen göra rent allting i 4-5 omgångar var intressant. Sen att förbereda med ny kylpasta var också intressant för det var en hel vetenskap. PDF-instruktionerna var minst sagt imponerande, men så fick de finfin effekt också. CPU-tempen sjönk med 10 grader som genom ett trollslag. Det är bra grejer det!
Nu hoppas jag att datorskrället håller ihop i drygt fyra veckor till. Sen kan jag shoppa ny dator i lugn och ro om så behövs.

Minnestesten gick också bra, inga fel där. Skulle dock vara intressant att köra ett sånt diagnosprogram på sitt eget minne ibland för jag tycker det har sina hål emellanåt. Hehe.

Var nyligen ute och fick lite sol och frisk luft och har grunnat väldigt mycket på det här med fantastik eller unga vuxna och att kunna bevisa vilken genre som är vanligast. Amazon-experimentet funderade inte som väntat eftersom jag inte får upp något bra urval av böcker. Det är för många böcker som ingår i samma bokserier som dyker upp och de unga vuxna är nästan inte alls representerade.
Så jag ska testa att gå direkt på produktionsbolagens hemsidor istället och se vad de producerar mest av. Det känns som en vettigare ingång.

Dock ska jag nog köra på lite mindre omfattande dokumentation den här gången för det tog en jäkla tid att skriva ner allting förra gången. Känns inte riktigt som om jag har tid eller lust att ta lika lång tid den här gången så antal och boktitel får räcka. Yes.

För övrigt igen panik idag. Det tycker jag känns mycket mer normalt. ;)

Inga kommentarer: