söndag 30 maj 2010

Lustigt värre

Skulle ju gått upp tidigt idag.
Fail.
Vaknade med huvudvärk version värre igen. Så jag stannade kvar i sängen. Hade helt glömt bort Mors dag. Fy på mig.
Gick så småningom ut i trädgården och plockade liljekonvaljer till Mor. På väg in igen slog jag huvudet i en av Mors hängande blomkrukor, som Mor tydligen tycker skulle hänga precis där man ska gå.
Smack! sa det. Gick rätt in i krukhelvetet med full fart. Svor över Mor på Mors dag. Det var rätt åt Mor just då.
Nu har jag blivit diagnostiserad med mild hjärnskakning av Mor i egen hög person. Jag är yr i huvudet och mår illa.

Som sagt: Uppsatsen och god hälsa har inte gått hand i hand alls.
Det är som ett skämt. Ett dåligt sådant. En smälla-i-dörrar-fars av sämsta slag.

Nu ska jag iaf försöka läsa Rebeckas uppsats. Städa borde jag också göra, men i värsta fall kan jag alltid göra det på torsdag istället. Kan nog överleva ytterligare några dagar ibland pappershögar, böcker, klädhögar och katthår. Om nöden så kräver. :P

Inga kommentarer: