tisdag 11 maj 2010

Bygga enkät är svårt!

Nog för att det kan vara svårt rent "designmässigt" att formulera frågor också, men att faktiskt bygga den med lite html och olika knep är också svårt. Fulbygget blev i alla fall klart inatt. En dag senare än tänkt, men nu är jag rätt nöjd trots allt. Google Docs hjälper mig sammanställa svaren så jag slipper göra det själv och jag lyckades få med de trailers och bilder jag tycker mig behöva.

Lite av en kompromiss blev det allt, men det känns ändå bra. Att ha gjort femtioelvatusen temoundersökningar i sina dagar för att få biobiljetter och trisslotter kan nog ha hjälpt till i uppstruktureringen.
Ska göra en sista koll av allting idag och testköra på närmaste frivilliga "offer". Sen går den public.

Därefter kan jag fokusera på att enbart skriva uppsats medan resultaten av enkäten kommer in. Det blir nog bra. Analysen av enkäterna kommer sent i uppsatsen och är lite av en del för sig så det känns bra om jag får så gott som klart all text dessförinnan.

Inga kommentarer: