fredag 14 maj 2010

"Miniguide" my ass...

Att plugga HVs "Miniguide till Harvardsystemet" är som att köra en mixer i skallen. Man kan vara säker på att man missat något eller att man blivit felinformerad av en bunt lärare minst ett dussin gånger - per lärare. Så att söka i guiden för säkerhets skull är alltid bäst.

Som jag misstänkte hade Lena fel angående hur man refererar. Sorry Lena. Det ska inte vara några kommatecken mellan (Författarnamn Årtal).
Dock behöver jag flytta en jäkla massa paranteser eftersom jag alltid skrivit, Författarnamn (Årtal). Alltså även sist i meningarna och det är ingen som anmärkt på det tidigare - inte ens Pierre, som gillar att anmärka på saker.
Men nu har jag lärt mig det. Framsteg, framsteg.

Dock måste jag säga att jag INTE vill se "Stora guiden till Harvardsystemet"...
Det måste varit en bibliotekarie med sällsynt makaber humor som kom på att kalla det för "miniguide" alltså... Stående skämt bland studenterna, I'm sure.

Inga kommentarer: