söndag 10 maj 2009

Återupplivningsförsök

Okej, skolbloggen. Dags att snacka lite skola här.

Jag måste erkänna att jag känner mig väldigt "lost" i den här kursen. Jag och min grupp har för tillfället ett uppdrag och det kan jag faktiskt greppa, förstå, tänka mig in i och se ett mål och syfte med. Rent praktiskt alltså.
Problemet är att jag är ganska tekniskt och praktiskt lagd (jag tycker inte alltid att jag varit sådan och jag kan inte sätta fingret exakt på var den förändringen smög sig in, men den har hänt i alla fall) så just nu har jag valt att fokusera på projektet. Mina tankar är fokuserade på att få till ett så bra projekt som möjligt, men jag är inte säker på att det är egentligen det jag borde fokusera på - kursmässigt.

Vad jag menar är: Jag vet inte om betyget beror på hur noga jag tänker/planerar/genomför projektet eller om jag borde fokusera mer på att försöka förmedla vad jag lär mig och metareflektera om det.
Grejen är att jag är ganska säker på att jag leverera ett "tillräckligt bra" resultat rent praktiskt vad gäller projektet, men resten då? Jag har ingen pejl på om jag gör "tillräckligt bra" ifrån mig för att ens få ett G just nu. Och det känns ovant, samtidigt som det känns som en bortkopplad del just nu.
Jag vill inte komplettera utan klara mig över G-strecket. Sen hur högt över det jag klarar mig känns just nu ganska ointressant eftersom jag är fullt fokuserad på att leverera en bra paketlösning till Dr. Mercy.

Är det fel? Jag vet inte.

Jag tänkte skriva lite om vad som hänt sedan förra blogginlägget de följande dagarna. Se om det leder till något...

Inga kommentarer: