tisdag 26 maj 2009

Rapport på väg

Okej, efter en stor dos migränmedicin känner jag nu att jag börjar ta mig tillbaka till land of the living så nu ska jag börja skriva här. Värmer upp genom att skriva detta.

För det första funderar jag på hur jag ska lägga upp blogg-rapporten. Det känns inte som om jag vill skriva en vanlig rapport och lägga upp den som ett jättelikt blogginlägg så kanske jag gör färre, mer fokuserade inlägg. Det återstår att se, tar antagligen form snart.
Annars har jag letat referenser nu. Det bär mig på något sätt emot att göra referenser på gammalt hederligt sätt i ett blogginlägg, mycket för att det på något sätt känns mer naturligt att hyperlänka till källorna istället för att bara skriva Författare (årtal), det gamla vanliga. Men såklart finns inte alla referenser på nätet så då finns det inte mycket att göra. Det hade varit riktigt "bloggrefererande" annars, tycker jag. ;)

Men nog om det. Det är inte ens viktigt.
Jag har en benägenhet att börja svamla när migränen börjar gå över och jag hoppas att inte detta kommer att gå ut över rapporten som sådan. Om den kommer att verkar osammanhängande någonstans får jag bara beklaga och skylla på mina naturliga tillkortakommanden.

Inga kommentarer: