fredag 23 april 2010

Oops...

Igår blev inte riktigt som tänkt. Jag snubblade över en anteckning om en bok som följdes med noteringen "Undersök mer!!" så det gjorde jag så klart i tron att det går väl fort.
Näe. Gjorde det inte. Jag blev sittande och läste den där boken länge för den var intressant, men när jag kände mig klar med den så blev jag väldigt osäker på om jag kunde använda den som referenslitteratur eller inte. Kopplingen till uppsatsen är nog för lös.

Dessvärre för det hade ju varit bra att kunna använda boken efter att ha läst den. Men, men, nya tag idag. Referenslistan tog TIIID att skriva rent. Harvardsystemet kommer aldrig att få min kärlek. Aldrig.
Otroligt skönt att ha det gjort dock. Referenslistan brukar jag alltid annars komma på sist, några timmar innan deadline, varpå jag får fixa klart den i vild panik.
Men inte den här gången!

Håller på att bearbetar uppsatsens struktur nu. Ska klippa och klistra in lite text sen och se hur det blir och hur det känns.

Har insett att jag har en dag mindre på mig än jag först trodde inför halvtidsinlämningen eftersom det ska firas födelsedagskalas i släkten på söndag. Syrran sa att hon skulle slå mig om jag inte dyker upp så det är nog bäst att dyka upp... ;)

Inga kommentarer: