onsdag 28 april 2010

Det är visst vår

Snörvel, snörvel... Hälsomässigt börjar den här uppsatsen likna en fars!

Mycket björkpollen i luften. Jag undrar om jag blivit allergisk mot det för antihistamin gör faktiskt saker och ting bättre. Vilket är tur det.

Idag gjorde jag den fina insikten att jag måste göra om ett moment jag redan gjort eftersom dokumentationen har försvunnit någonstans på vägen. När jag läste igenom uppsatsen jag lämnade in i måndags hittade jag ett ställe där jag funderade på var jag fått mina siffror ifrån, dvs. hur många trailers i genomsnitt det finns i omlopp på Amazon och Barnes & Noble. Så den sökningen ska jag göra om nu. Kommer väl ta ett par timmar.

Ska passa på att bredda sökningen lite och se om det faktiskt stämmer att fantasy är en överrepresenterad genre. Det är ju den uppfattningen jag alltid fått, men skulle vara mycket snyggt att kunna bevisa det statistikt också. Återkommer med resultat.

Övriga problem: Många födelsedagar som ska firas framöver. Det tar tid. Finns den tiden? Hmm...

Notering inför framtiden: Inga fler "jobba hela natten"-pass utom i värsta nödfall. Säkringen som gjorde att jag kunde bounca tillbaka på fötter direkt efteråt verkar vara bränd.

Inga kommentarer: