måndag 19 april 2010

När jag ändå håller på...

...så vill jag passa på att peka ut några saker som gör mig frustrerad just nu.

För det första retar det mig att betygen på de två tidigare kurserna inte kommit ännu. Den 15:e arbetsdagen är IDAG. Om det inte kommer något betygliknande innan midnatt kommer jag att bli sur(are än jag redan är).

För det andra tycker jag det är jobbigt att min motivation går upp och ner som en jojo. Ena stunden är det superkul att skriva uppsats, men i nästa stund tycker jag det är så tråkigt att jag nästan vill gråta.

För det tredje är det också irriterande med andra saker som lockar vid sidan av uppsatsskrivandet. Till och med att dammsuga kan bli en rolig aktivitet när det känns motigt att sätta sig ner och aktivt studera.
Men det är väl inget nytt, det är väl snarare så det "brukar vara" enligt dem som förstår sig på saker.
Dock blir det inte mindre frustrerande för det.

Nåja, slut på klagoposten...

Inga kommentarer: