fredag 30 april 2010

Genomgång av material pågår...

Igår packade jag mig trots allt iväg för att fira en födelsedag. Såg Iron Man 2 på bio och det var awesome! Men idag är det vanlig tidsångest som gäller.
Så just nu - typ för 4 minuter sedan - beslutade jag mig för att jag ska kolla igenom:
- Vad jag har gjort
- Vad som återstår
- Hur lång tid som är kvar

Och så ska jag göra ett schema för arbetet. Det är så mycket helgdagar och mojs man förväntas göra för tillfället att det är svårt att hänga med, men med lite ordning så går det kanske.

Ska också besluta vad jag ska göra med min andra undersökning och hur den ska modifieras för att kunna fungera. Den första tycker jag ändå fungerar bra.

Har också kommit till insikten att jag måste skriva ett stycke om book talks och vad det är för något i uppsatsen eftersom det är stor skillnad på en boktrailer och book talk, men book talks är i vissa fall vanligare, så det kan vara viktigt att poängtera vad de är för något och hur de inte alls liknar boktrailers.

Troligen finns det referenser nog i litteraturen jag redan har så jag behöver inte leta ny. Ska bara hitta nåt vettigt i litteraturen.

Boktrailerns skapare Shelia Clover English är för övrigt svår att läsa, kan jag tycka, för hon skriver lite väl... Ja... Hon har en "Fan vad jag är bra på detta! Även om jag inte påstår att jag är ett geni så jag iaf jävligt bra."-jargong på något sätt även om den är subtil. Kanske är det bara sättet hon uttrycker sig på, jag vet inte.
Samt att sättet hon resonerar kring hur det är att äga rättigheterna till termen "book trailer" känns lite märkligt. Hon får det att låta som att någon kunde ha ägt rätten till termen "mjölk" bara den personen hade haft vett på att patentera det först, vilket kan vara lite... uppblåst?
Jag vet inte, men jag stör mig på henne. Dock är hon viktig i sammanhanget så vad jag tycker om henne spelar ingen roll, dock måste jag få ventilera det någonstans. ;)

Inga kommentarer: