måndag 19 april 2010

Hur ser halvtiden ut egentligen?

Måste erkänna att jag tycker det är betydligt tråkigare att läsa på om filmtrailers än om bokomslag. Kanske för att filmtrailers är något man utsätts för så ofta, så gott som flera gånger dagligen om man råkar ha TV:n på eller surfar runt på Internet. Det är så inbäddat i vardagen med effekter och klippning och dylikt att det inte känns som något nytt - kan bero på att utbildningen på HV också handlat en hel del om film.

Bokomslag finns också i vardagen, men man tänker kanske inte så mycket på dem som något annat än fina bilder därför är det intressant att läsa om vad det finns för teorier kring omslagets vara eller inte vara.

Men hur som helst... Jag funderar lite på hur passa halvfärdig halvtidsinlämningen egentligen ska vara. Jag menar, jag har gjort massor med research och jag håller fortfarande på med det, men jag vet inte riktigt om jag känner mig redo att skriva halva uppsatsen ännu. Det känns bakvänt och stämmer inte alls överens med hur jag brukar jobba om jag får välja så det känns lite jobbigt.

Jag ska såklart läsa som en idiot den här veckan för att försöka komma ur "hamstringsprocessen" och börja få ut det i skrift också, men jag är väl mest rädd att det inte ska se tillräckligt halvfärdigt ut till halvtidsinlämningen. Såvida man inte kan lämna in en stor hög anteckningar? Men jag får försöka samla mig helt enkelt.
Eller, nej, helt enkelt är det inte alls, men det får väl gå på något sätt.

Håller för övrigt på att skära bort lite mer litteratur just nu. Det visade sig vara roligare än att plugga på om just filmtrailers.
Det går till som så att jag för tillfället går igenom varenda potentiell källa/referens jag hittat och bedömer om den kan gå att använda till något eller inte. Anteckningar tas om där finns något bra - om inte stryks den helt från listan.

Ordning och reda. Typ.

Inga kommentarer: