lördag 20 december 2008

Essän är igång

Då var man igång.
Att välja WordPress var minsann inget dumt val när det kommer till artikelsökandet. Jag har hittat ganska mycket i artikelväg till och med. Lucky! :D
Så nu gäller det bara att skriva på.

Nackdelar: Migrän för andra dagen i rad. Trots att smärtan försvinner efter medicinering blir man inte helt normal i huvudet. Speciellt att stava rätt blir ett jäkla helvete, rent ut sagt, för fingrarna trycker på helt random tangenter ibland och man fattar inte varför. (Den här posten lär vara stavningskollad minst tre gånger när jag väl postar den och då har jag nog ändå missat något.) XD

Men jag jobbar på. Det känns bra, faktiskt. Även om jag hade gillat att ha mer tid, såklart.
Tänker vara så fräck att jag återanvänder det jag skrev om WP i modulen om CMS. Det var trots allt den posten som satte igång intresset på allvar. Sen kanske jag snor lite från posterna om feeds. Det får vi se.

Jämför med att sitta och svära över krånglande videoredigeringsprogram känns det ganska skönt att vara tillbaka på en Word+Google-basis. Det är liksom enbart upp till mig om det blir bra eller inte. Saknade codecs eller förvridna upplösningar är inget problem här. Gött!

För övrigt tänkte jag göra min RSS-feed om mickrobloggar över jul. Den har varit "klar" tankemässigt länge, men den ska skrivas ner också och det har det inte funnits tid till. Ho-hum. :(

Inga kommentarer: