torsdag 2 april 2009

Post-seminarie-tankar

Hmm... Har funderat på om jag ska skriva något om det jag tänkte efter seminariet i förhållande till det jag tänkte innan.
Ärligt talat är det lite svårt för även om jag tyckte seminariet var intressant så kunde jag uppleva det som om vi "fastnade" lite väl mycket i vissa resonemang och malde dem för länge utan att gå vidare till nästa punkt. Så rent allmänt tycker jag inte att seminariet motsvarade mina förväntningar i bredd, men samtidigt var det ovanligt många som deltog i diskussionerna, vilket förklarar varför det tog tid att ta sig någonstans i diskussionerna, men även tillförde mycket på så sätt att det var roligt att många engagerade sig.

Jag tänker nog fortsätta skriva om kapitlen före seminariet, dels för att vara förberedd till seminariet och dels för att få utlopp för det jag faktiskt tänkte om kapitlet innan tankarna blivit grumlade av seminariet på så sätt att jag mer eller mindre glömmer vad det var kapitlet egentligen handlade om och istället bara kommer ihåg "sockerkaka". ;)

Inga kommentarer: