onsdag 7 april 2010

Skolbloggen går igen!

Den reser sig ur askan och skakar oberört av sig innan den vandrar vidare genom Internets kalla, grymma värld. Typ.

Det var inte meningen att jag skulle inleda det hela på det sättet, men så blev det visst. Oops. ;)

Nu startar jag i alla fall upp min blogg/loggbok för mitt exjobb. Dels för att det är skönt att skriva av sig om vad som händer och om tankar som rör sig i skallen och dels för att... ja, en och annan kommentar från fjärran klasskamrater kanske man kan få, vem vet.
Jag är lite ensam här på min kant. Helt ensam. Jo, just det, sa jag att jag var ensam? ;)

Igår hade jag hur som helst ett mycket inspirerande möte med min handledare. Det var roligt och gav nyttig struktur och vägledning, som jag önskar jag kunde ha fått på ett bättre sätt redan under kurserna tidigare i vår. Men som vissa vet där ute var jag inte direkt överförtjust i utförandet av dessa. Känns lite som 10 bortslösade veckor av livet, faktiskt. Jag kunde lika gärna ha suttit hemma och läst kursböckerna ett par gånger om. Det hade nog gett mer i fråga om kunskap och mindre i fråga om ångest och förvirring.

Hur som helst så ska jag försöka behålla känslan av struktur som jag fick av Maria och så får vi se hur det går. Jag har haft huvudvärk typ varenda dag senaste veckan så det är jag liiiite orolig för att det ska lägga krokben på mig.

Sen så brukar i och för sig alltid min startstrecka för ett projekt se ganska rörig och oproduktiv ut. Så hur mycket jag än vrider mig i plågor för att jag inte vet var jag ska göra av mig och hur det hela ska bli i slutänden så brukar det ingå. Jobbigt är det, men... Ja, vad gör man. Tydligen fungerar jag så. *suck* :P

I alla fall. Nu ska jag försöka ta reda på om jag måste köpa några böcker eller om de går att skaffa från biblioteket - ELLER om de rent av finns digitalt och bra på teh Internetz.
Det senare vore ju trevligt alltså...

Inga kommentarer: