fredag 9 april 2010

Skolångest och livsångest

Pierres och Anitas kurser spökar för mig! Jag vill ha mina betyg - nu! Så jag kan få bort alla tankar som har med de kurserna att göra. Jag vet inte alls varför jag känner mig så osäker på om jag ska bli godkänd eller inte - jag menar, hallå, jag brukar alltid bli minst godkänd utan större problem. (Inte skryt.)

Men usch vad nervös jag är för de här två kurserna av någon anledning. Usch, usch, usch. Och det är så dumt. Dum hjärna! Fy på dig! Att du aldrig kan vara tyst.

Samma sak gäller tankarna kring vad som händer efter examen. Vad ska jag hitta på då? Ska jag bara ha ett lugnt, långt sommarlov och sen plugga något annat (i så fall vad?) eller ska jag börja jaga arbete (och i så fall vad och var?)...?
Jag skulle bara vilja koppla bort den delen av hjärnan som styr oro just nu för den får mig mest att känna mig handlingsförlamad och känslan gör absolut ingenting för att driva C-uppsatsen framåt. Nej, det är mer som att försöka springa maraton med fotboja. Vart jag än går så hör jag kanonkulan och kättingen rassla och så blir det en extra tyngd på varje steg. Tungt, tungt, tugnt. Och helt onödigt, tycker jag.

Gah! Människa, sluta tänka och bara gör! Ska det vara så svårt!? (Tydligen.)

Inga kommentarer: