torsdag 13 november 2008

Tvivelaktigt

Först Marratech (som krånglade först med ljud sedan med video och sedan med ljud igen, men till slut fungerade) och nu en buggande dugga. Jag vet inte vad jag ska tycka om den här kursen.

På ett sätt hoppas jag att Lennarth hade en baktanke med duggan. Ungefär som den där gången då vi fick sitta och analysera om vi kom ihåg vilken sko vi tog på oss först på morgonen och varför vi över huvud taget kom i håg det. Ända tills det att vi fick reda på att vi egentligen suttit och pratat strunt i långt över en timme och själva meningen med "övningen" var att få oss att ifrågasätta struntet.

Nå, nu ifrågasätter jag verkligen struntet. För den här duggan kändes som strunt.

Ensam hade jag kunnat gå igenom den lugnt och stilla och gjort genomtänka svar. Istället var vi sju stycken - SJU!!! - som trängdes i samma dokument, som hela tiden hoppade upp och ner som en jävla jojo så fort något uppdaterades.

På grund av ett strömavbrott, som tur nog upphörde strax efter att duggan börjat, så var jag sen till duggan och den känslan präglade hela skrivningen.
Det kändes som om jag ständigt låg steget efter alla andra som skrev. Så fort jag formulerat något jag ville skriva så hade redan någon annan skrivit det med andra ord.
Och det var mild panik mest hela tiden. Var länge sedan jag var med om något så stressigt, ärligt talat.

Så nu sitter jag och grunnar på om själva syftet med duggan var att inse att Google Docs är ett dåligt verktyg att samarbeta i/en dålig distributionsform eller om det var en seriös uppgift.
Om det var det förstnämnda så kunde jag talat om det redan på förhand. Det säger sig självt att det blir ett jävla KAOS när sju personer ska skriva precis samma sak samtidigt.
Och om det är det andra så kan jag mest rycka på axlarna och undra över resultatet. Jag kände inte att jag hann skriva så värst mycket alls. Samlade en del källor, som jag sedan mer eller mindre glömde klistra in i sitt sammanhang på grund av stressen.

Sammanfattningsvis var det en dålig eftermiddag. Och nu är jag helt slut. Tack för det! Inte.

Inga kommentarer: