lördag 12 juni 2010

Nu vill jag ha sommarlov!!

Jag är så trött på den här uppsatsen. Inte själva ämnet, men själva arbetsformen, uppsatsformatet, det akademiska skrivandet, referenserna, omfattningen, att kolla allting fem gånger för att vara riktigt säker att det stämmer, osv...

Jag sitter och klurar på ett förord just nu. Måste man verkligen ha det? Tacka mamma och pappa och stuff like that? Blir någon upprörd om den inte blir tackad?
Hmm... Jag tänker för mycket. Oroar mig för mycket.

Och så det där med enkätundersökningen. Jag hittar ingen form för den informationen. Iaf ingen som blir kort nog att lägga direkt i uppsatsens löpande text, men kanske i bilagan. Det kanske kan fungera.
Det är bara det där hur det ska se ut... Staplar, cirklar, annat... Diagram är (i mitt tycke) så fruktansvärt tråkigt att göra. Plats tar det upp också. Men det är ju mitt eget fel för att enkäten var så omfattande så, ja... Återigen får jag skylla mig själv.

Kan slå vad om att jag inte kommer vilja släppa ifrån mig uppsatsen förrän några minuter innan inlämning alltså. Det är så typiskt mig. Blä på mig.

Inga kommentarer: