onsdag 9 juni 2010

Fokus all over the place

Jag känner mig som världens veligaste person just nu och det tycker jag inte alls om. Början på veckan har ägnats åt oro av alla former för ena katten, som blivit diagnostiserad med hjärtsvikt och kanske behövde avlivas.
Nu verkar det som om han kan få leva ett tag till med mediciner, men det är i alla fall långt ifrån roliga saker man går och funderar på när en liten kompis sedan 12 år tillbaka plötsligt blir allvarligt sjuk.

Sen försöker jag tänka ut vad jag ska ändra med uppsatsen – om jag nu måste ändra något. En grafisk presentation av enkätundersökningarna, ja... Hur ska den se ut?
Jag vet inte alls hur jag ska utforma en sådan och var den ska passa in i uppsatsen eller om den kanske blir en bra bilaga. Det är så omfattande material dessutom att det kommer få uppsatsen att se ännu längre ut.
Sen måste jag skriva sammanfattning också. Jag är så kass på sammanfattningar.
Inbillar jag mig i alla fall. Fast jag hade ju inbillat mig att hela uppsatsen var hopplös så där ser man ju hur mycket det går att lita på mitt omdöme. Heh.

Fick också instruktioner om vad som krävs för nomineringen till Jusek och det var lite skrämmande att titta igenom. Jag måste alltså skriva en killer-sammanfattning för om uppsatsen inte går till final så kommer den aldrig bli läst i sin helhet. Och det skulle ju suga ganska kungligt om den blir bortsorterad på grund av en dålig sammanfattning liksom.
Sen blir jag mest allmänt förvirrad av det här med "systemvetenskap" och grejer. Är min uppsats något som ens kan kvala in i den kategorin? Nåja, om Lena tycker det så kör vi väl på.

30 000 skulle ju vara trevligt alltså. Men samtidigt skrämmande. Jag hatar tävlingar. Jag är en jättedålig förlorare, men ännu sämre vinnare egentligen för då vet jag inte alls hur jag ska bete mig.
Som mest har jag vunnit 75 kr på Triss en gång, men annars vinner jag typ aldrig något. Är fruktansvärt ovan vid att vinna saker.
Men, men... Försöka måste jag i alla fall.

Fokus var det. Just det. Var hittar man fokus egentligen? Kan man köpa det på burk? *suck*

Inga kommentarer: